Blogger news

Το Αλεποχώρι στον νομό Έβρου, είναι ένα παλαιό και μικρό χωριό στα δυτικά του Διδυμοτείχου και εγγύτατα στα σύνορα με τη Βουλγαρία. Ελληνικό χωριό, παλαιόθεν.

Δευτέρα, Μαρτίου 31, 2014

Δέκα εντολές

Δέκα εντολές
Η εικόνα ενός σεβάσμιου γέροντα με αυστηρό βλέμμα που κρατά στα χέρια του δυο βαριές πλάκες παραπέμπει αμέσως στον Μωυσή και τις δέκα εντολές.
Να τονιστεί ότι οι δέκα εντολές δεν είναι μόνο θρησκευτικοί κανόνες, αλλά και κώδικας οργάνωσης της κοινωνίας.
Μπορούμε να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην Ιστορία της Τέχνης και να δείξουμε αναπαραστάσεις του Μωυσή που κρατάει τις πέτρινες πλάκες, φτιαγμένες από μεγάλους δημιουργούς.
Μετά από αυτή την εισαγωγή, παρουσιάζουμε τη γελοιογραφία του Μιχάλη Κουντούρη. Εδώ ο Μωυσής δεν επιδεικνύει ηθικούς κανόνες, αλλά σήματα οδικής κυκλοφορίας.
Τι σημαίνει αυτό; Ό,τι βάρος έχει ο δεκάλογος του Μωυσή για τη θρησκεία και την κοινωνία, άλλο τόσο έχουν και τα οδικά σήματα για τη σωστή συμπεριφορά στον δρόμο.
Όπως οφείλουμε να τηρούμε τους ηθικούς νόμους, έτσι οφείλουμε να τηρούμε και τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Όπως η παραβίαση των ηθικών κανόνων φέρνει τη θεία δίκη και την καταστροφή του ανθρώπου, έτσι και η παραβίαση του οδικού κώδικα μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, υλικές ζημιές, τραυματισμούς, θανάτους.
Αφού το θέμα μας είναι τα σήματα, είναι πολύ καλή η αφορμή να μάθουν τα παιδιά τη σημασία τους (βλ. Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σελ. 22-35 και 158-168). Γενικά τα σήματα χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες:
αυτά που δείχνουν απαγόρευση (είναι στρογγυλά, με κόκκινο περίγραμμα και λευκό εσωτερικό),
αυτά που δείχνουν υποχρέωση (είναι στρογγυλά μπλε, με λευκό σχέδιο στο κέντρο) και
αυτά που δείχνουν κίνδυνο (είναι τριγωνικά, με κόκκινο περίγραμμα και κίτρινα εσωτερικό)
Για πρώτη εξάσκηση, μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να ερμηνεύσουν τα σήματα στις πλάκες του Μωυσή. Για περαιτέρω εμπέδωση, μπορούν να δουν τους πίνακες που υπάρχουν εδώ.
Τα παιδιά πρέπει οπωσδήποτε να καταλάβουν ότι τα σήματα δεν είναι διακοσμητικά στοιχεία, αλλά έχουν πολύ σοβαρό λόγο να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται.
Όπως σε κάθε συνάντηση, έτσι και σ' αυτήν ζητάμε από τα παιδιά να δημιουργήσουν τα δικά τους σκίτσα ή τις δικές τους ζωγραφιές, για να εμπεδώσουν αυτό που έμαθαν.
Μπορούν να εντάξουν ένα οδικό σήμα μέσα στις ζωγραφιές τους, ή να «πειράξουν» κάποιο σήμα, παραλλάσσοντάς το.
Ως τέτοιο παράδειγμα, μπορούμε να τους δείξουμε αστεία σήματα, που μοιάζουν με τα κανονικά οδικά, τα οποία έφτιαξαν κάποιοι για να σχολιάσουν τη σύγχρονη πολιτική επικαιρότητα.



ΠΗΓΗ  http://www.jesuslovesyou.gr/Bible_club/Encyclopedia/People/Men/M/Moses.htm


Κυριακή, Μαρτίου 30, 2014

ΠΕΡΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ

ΠΕΡΙ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΩΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ

1ον   Ωρα αναχωρήσεως : Κάθε λεπτό καθόλου το 24ωρο .
2ον   Τα εισητήρια εκδίδονται στον ουρανό , αλλα πληρώνονται στη γη .
3ον   Τιμή εισητηρίου : Αυτό πληρώνεται με πολλη αγάπη , υπομονή  , αγώνες και θυσίες .
4ον   Τα βρέφη δεν πληρώνουν εισητήριο γιατί ταξιδεύουν στην      αγκαλιά της Μητέρας Εκκλησίας .
5ον   Το εισητήριο ειναι προσωπικό και δεν μεταβιβάζεται σε άλλο  άτομο .
6ον   Οι επιβάτες ταξιδεύουν χωρις αποσκευές , οι άγγελοι τις      μεταφέρουν σε προηγούμενο ταξίδι .
7ον   Εισητήρια μετ'επιστροφής δεν εκδίδονται .
8ον   Χρηματα δεν μεταφέρονται . Οι επιβάτες τα εχουν καταθέσει  στην τράπεζα τωβ ουρανών . Οι αποδείξεις        βρισκονται στα  χέρια των φτωχών .
9ον   Δηλώσεις συμμετοχής δεν χρειάζονται . Τα ονόματα των  επιβατών ειναι γνωστά στον οδηγό της αμαξοστοιχίας .
10ον 
Ειδοποιήσεις για την ημέρα και ώρα αναχωρήσεως κάθε επιβάτη  δεν στέλνονται . Γι'αυτό πρέπει όλοι να είμαστε πάντοτε έτοιμοι  δια της μετάνοιας , εξομολογήσεως και Θείας Κοινωνίας για το  ταξίδι προς την αιωνιότητα .


Τρίτη, Μαρτίου 25, 2014

Οι ήρωες του 21 που στόλιζαν τις σχολικές μας τάξεις !

Οι ήρωες του 21 που στόλιζαν τις σχολικές μας τάξεις !
























































Υψώστε τη Σημαία - τιμήστε την Πατρίδα μας...!



Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου




Ἤγγειλεν Υἱὸν Ἄγγελος τῇ Παρθένῳ,
Πατρὸς μεγίστης Βουλῆς μέγαν.
Γήθεο τῇ Μαρίῃ ἔφατ' Ἄγγελος εἰκάδι πέμπτῃ.

Σήμερα η εκκλησία μας γιορτάζει το χαρμόσυνο μήνυμα της θείας ενσάρκωσης, που με τόσο σαφή τρόπο μας το παρουσιάζει ο ευαγγελιστής Λουκάς στο Ευαγγέλιο του (κεφ. Α' στίχ. 26-38). Την ήμερα αυτή, ο θεόσταλτος αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάζεται στην Παρθένο Μαρία, στη Ναζαρέτ και της ανήγγειλε ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, τον Ιησού Χριστό. Και Όταν η Παρθένος αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να συλλάβει χωρίς άνδρα, ο αρχάγγελος της απάντησε ότι «το Άγιο Πνεύμα θα έλθει σε σένα και η δύναμη του Υψίστου θα σε επισκιάσει» Τότε η σεμνή κόρη, η Παρθένος Μαρία, του απάντησε ταπεινά. «Ιδού λοιπόν, η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει το θέλημα Εκείνου». και καθώς ο Γαβριήλ εξαφανίστηκε από μπροστά της, συντελέστηκε το μεγαλύτερο μυστήριο της ανθρωπότητας. με τρόπο υπερφυσικό, η Παρθένος συνέλαβε στην άχραντη κοιλιά της, τον Υιό και Λόγο του Θεού. Εκείνον πού με την εκούσια θυσία του επάνω στο Σταυρό, έσωσε το ανθρώπινο γένος από τον αιώνιο θάνατο και την καταστροφή στην οποία είχε οδηγηθεί μετά την πτώση των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο και την εμφάνιση της αμαρτίας στον κόσμο.

Αξίζει, όμως, να δούμε πως οι εμπνευσμένοι υμνωδοί της Εκκλησίας μας έψαλαν το κοσμοσωτήριο άγγελμα: «Σήμερον χαράς Ευαγγέλια παρθενική πανήγυρις τα κάτω τοις άνω συνάπτεται• ο Αδάμ καινουργείται η Εύα της πρώτης λύπης ελευθερούται και η σκηνή της καθ' ημάς ουσίας τη θεώσει του προσληφθέντος φυράματος ναός Θεού κεχρημάτικεν. Ω μυστήριον! ο τρόπος της κενώσεως άγνωστος, ο τρόπος της συλλήψεως άφραστος. Άγγελος λειτουργεί τω θαύματι παρθενική γαστήρ τον Υίόν υποδέχεται, Πνεύμα άγιον καταπέμπεται Πατήρ άνωθεν ευδοκεί, και το συνάλλαγμα κατά κοινήν πραγματεύεται βούλησιν εν ω και δι' ου σωθέντες, συνωδά τω Γαβριήλ, προς την Παρθένον βοήοωμεν χαίρε, κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου, εξ ης ή σωτηρία, Χριστός ο Θεός ημών, την καθ' ημάς προσλαβόμενος φύσιν προς εαυτόν έπανήγαγεν». 

Οι αρχές της εορτής του Ευαγγελισμού δεν είναι επακριβώς γνωστές. Το γεγονός ότι η Αγία Ελένη έκτισε στη Ναζαρέτ βασιλική, στην οποία περιλαμβανόταν κατά παράδοση ο οίκος της Θεοτόκου, όπου αυτή δέχθηκε τον Ευαγγελισμό, επέδρασε ίσως στη σύσταση τοπικής εορτής. Οι πρώτες μαρτυρίες περί αυτής ευρίσκονται στον Άγιο Πρόκλο, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, το 430 μ.Χ. και στο Πασχάλιον Χρονικόν (624 μ.Χ.), όπου χαρακτηρίζεται ως συσταθείσα στις 25 Μαρτίου από τους θεοφόρους δασκάλους. Η μεγαλοπρεπής πανήγυρη του Ευαγγελισμού ετελείτο από τους Βυζαντινούς στο ναό των Χαλκοπρατείων, όπου παρίσταντο και οι αυτοκράτορες.




Ἀπολυτίκιον  

Ἦχος δ’.
Σήμερον τῆς σωτηρίας ἡμῶν τό Κεφάλαιον, καί τοῦ ἀπ᾽ αἰῶνος Μυστηρίου ἡ φανέρωσις· ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, Υἱός τῆς Παρθένου γίνεται, καί Γαβριήλ τὴν χάριν εὐαγγελίζεται. Διό καὶ ἡμεῖς σὺν αὐτῷ τῇ Θεοτόκῳ βοήσωμεν· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.